Fiscal, Laboral, Assegurances i Advocats

Línies de finançament ICO per l’any 2012.

Publicat el per en Fiscal-Comptable

Les principals línies de finançament per l’any 2012 que l’Institut de Crèdit Oficial (ICO) i les entitats financeres han posat en marxa pels autònoms, empreses i entitats públiques poden desglossar-se en línies per inversió, línies per obtenir liquiditat, línia per la internacionalització, línia per iniciar un negoci, línia per empreses d’economia sostenible y línia de finançament per l’habitatge.

Línia ICO Inversió (i liquiditat).

ICO directe.

  • Fins a 200.000 €.
  • Orientat a autònoms, pimes i entitats sense ànim de lucre residents a Espanya que tinguin més d’un any d’antiguitat.
  • Es financen inversions com ara maquinària, equip informàtic, mobiliari, immobles, vehicles, adquisició empreses, etc.
  • La inversió no podrà tenir una antiguitat superior a un any i s’ha d’executar en el termini màxim de 3 mesos a comptar de la data de la signatura del finançament.
  • Préstecs fins al 100% de la inversió per un import màxim de 200.000 €.
  • Aquesta línia també finança necessitats puntuals de tresoreria o liquiditat.
  • Amortització per inversió fins a 7 anys amb 0 o 2 anys de carència i per liquiditat 5 anys amb 0 o 1 any de carència.
  • Les sol · licituds es poden presentar fins al 31 de desembre de 2012.

ICO SGR.

  • Fins a 600.000 €.
  • Orientat a autònoms, empreses i entitats sense ànim de lucre, amb necessitats de finançament d’inversió que comptin o puguin comptar la consideració de soci partícip d’una de les societats de garantia recíproca (SGR) acollides a la línia.
  • Es financen inversions com ara maquinària, equip informàtic, mobiliari, immobles, vehicles, adquisició empreses, etc).
  • Consisteix en préstecs amb aval d’una Societat de Garantia Recíproca per un import màxim de 600.000 €.
  • Aquesta línia també finança necessitats puntuals de tresoreria o liquiditat.
  • Amortització per inversió fins a 7 anys amb 0 o 2 anys de carència i per liquiditat 5 anys amb 0 o 1 any de carència.
  • Les sol·licituds es podran presentar fins al 31 d’octubre de 2012.

Altres Línies ICO per inversió.

  • Existeixen altres línies de finançament d’inversió productiva fins a 10 milions d’euros per a empreses amb una facturació superior a 50 milions d’euros i també per a les Administracions Públiques així com ens i organismes que en depenen.

Línia ICO Liquiditat.

Es manté la línia ICO Liquiditat a través de les línies esmentades ICO directe i ICO SGR els quals es pot sol · licitar directament a ICO. Però a més a més hi ha la Línia ICO Liquiditat que es pot sol·licitar en qualsevol entitat financera col·laboradora.

ICO Liquiditat.

  • Consisteix en finançament orientat a autònoms, entitats públiques i privades (empreses, fundacions, ONG, Administració pública, …) que siguin solvents i viables i que s’estiguin enfrontant a una situació transitòria de restricció de crèdit i necessiten capital circulant.
  • Es poden afrontar despeses corrents com nòmines, pagaments a proveïdors, compra de mercaderia, reestructuració de passiu, etc. No es necessita justificació de la destinació dels fons.
  • El préstec pot ser de fins a 10 milions de € en una o diverses operacions amb una amortització de fins a 7 anys fins a 1 any de carència.
  • Es podran formalitzar aquests préstecs fins al 15 de desembre de 2012.

Línia ICO Internacionalització.

  • Finançament orientat als autònoms, entitats públiques i privades (empreses, fundacions, ONG, Administració Pública), espanyoles o amb majoria de capital espanyol, que emprenguin projectes d’inversió a l’exterior.
  • Es finança la compra d’actius fixos productius nous o de segona mà (maquinària, vehicles, equip informàtic, mobiliari, immobles, adquisició d’empreses, etc) creació d’empreses i IVA.
  • En el cas de creació d’empreses a l’estranger es podrà finançar fins a un 20% el projecte en liquiditat.
  • Préstec o Leasing fins a un màxim de 10 milions d’euros per client i any amb una amortització fins a 12 anys amb la possibilitat de 2 anys de carència.
  • Es podran formalitzar fins al 15 de desembre de 2012.

Línia ICO Desenvolupament Empresarial.

Es desglossa en dos trams:

Tram I. – Noves empreses. Destinada a autònoms i professionals que hagin iniciat la seva activitat fa menys de 5 anys.

  • Es financen els actius fixos productius nous o de segona mà, adquisició de vehicles turisme, IVA i adquisició d’empreses. L’import serà fins a 1 milió d’euros i podrà instrumentalitzar a través de préstec o lísing amb la possibilitat de fins a 1 anys de carència i un tipus d’interès bonificat.

Tram II .- Capitalització.

  • Finançar societats els fons necessaris per subscriure capital d’altres societats que amplien capital. L’import màxim és de 10 milions d ‘€ amb un termini d’amortització de 3, 5 i 7 anys, amb la possibilitat de fins a 1 any de carència.

Línia ICO Economia Sostenible.

FONS FESPYME

  • El seu objecte és donar suport a les empreses especialment en sectors d’economia sostenible que pretenguin realitzar inversions per impulsar el creixement.
  • Empreses que desenvolupen la seva activitat en l’àmbit:
      • Mediambiental: eco-innovació, tractament i gestió de residus, productes de materials reciclats.
      • Coneixement i Innovació: Salut i biotecnologia, energia i canvi climàtic, TIC, nanociència i nanotecnologia, aeronàutica, etc)
      • Social: Desenvolupament de productes a favor de l’autonomia de persones dependents, majors i altres col·lectius vulnerables.
  • El finançament s’instrumenta a través de la participació en capital i préstecs participatius.
  • Els imports poden oscil·lar entre els 750.000 euros i els 15 milions d’euros.

Línia ICO Habitatge 2012.

Tram I. –  Empreses. Finançament orientada a autònoms, empreses, entitats públiques i privades titulars d’inversions immobiliàries. Es finançaran habitatges a Espanya acabades i destinades a règim de lloguer. Amb un import màxim de 10 milions d’euros amb una amortització única a venciment a 5 anys.

Tram II .- Particulars. Finançament dirigida a particulars i comunitat de propietaris per a la rehabilitació d’habitatges i edificis. Amb un import màxim de 10 milions d’euros i una amortització de fins a 20 anys amb la possibilitat de fins a 2 anys de carència.

 .

 

Pots seguir qualsevol resposta a aquesta entrada a través de RSS 2.0 Ambdós comentaris i pings estan actualment tancats.